torsdag 24 juni 2010

Dagstur till Lödde Å den 10 juli

En lätt tur för nybörjare och andra. Sjösättning vid Lödde Kanotklubbs brygga. Vid bra väder paddlar vi ut till havet och fikar på stranden. Vi paddlar sedan tillbaka till Kanotklubben. De som sedan har krafter kvar kan paddla uppför ån till vikingabyn medan andra kan sola, bada och äta glass.

Turledare: Anders och Dagmar
Svårighetsgrad: lätt
Avfärd: 08:00 från klubben (tillbaka senast kl 18:00)
Att ta med: Matsäck och vatten för dagen. Solkräm, handduk, keps, solglasögon och/eller regnjacka.
Hur anmäler man sig: på anslagstavlan på klubben (listan kommer upp inom kort)

4 kommentarer:

Dagmar sa...

Ja det är alltså Anders och Dagmar som är turledare..;-)

MKK Långfärd sa...

Ok - om det nu ska vara så jävla noga vem som är tuuurledaree eller inte ;)

(packar, bloggar, vattnar blommor, duschar och äter frukost - samtidigt)

/Viktoria

Anette ;) sa...

Det var en väldigt trevlig tur! Tack Dagmar & Anders för ni tog ut oss nybörjare! :D Tack även alla ni andra som var med! Det var kul träffa er alla!! /Anette

maja sa...

efter en intensiv jobbvecka på Gotland stod jag här och skulle börja göra matsäck när jag bara skulle försäkra mig om att jag hade rätt starttid. Och inser att det var en dag tidigare än jag tänkte mig. Jag ber verkligen om ursäkt för att ha tagit upp en plats utan att dyka upp och lovar "dyrt och heligt" att inte göra om det... Kul att ni hade roligt idag, hoppas jag kan hänga på nästa gång :)