fredag 1 januari 2010

Gott nytt kajakår!


2009 var ett fantastiskt år rent kajakmässigt. Det var året jag blev kajakhooked på riktigt...då jag lärde känna mkk till fullo, året då Nicke rollade i full tomtemundering i en iskall kanal, året då Uffe sa att hans kajak nog var lite rank efter att vi paddlat i lite för höga vintervågor, året då jag lärde känna Heidi och vi började planera för kajaksommaren 2010, året då vi hade den berömda omelettfesten då jag vaknade upp med världens största grönlandspaddel i hallen (alltså jag sov inte i hallen), året då danskarna tog över förråd nummer ett, året då veckoturen var utomlands, året då jag köpte min första kajak, året då Challan och Jesper blev tillsammans, året då jag paddlade i Blekinge skärgård sex gånger.

Det är svårt men jag vill med eran hjälp göra 2010 till ett ännu mer fantastiskt kajakår. Ett år då vi paddlar gourmetpaddling, då det är sol och långa mjuka vågor hela sommaren, ett år när bananerna går om projektilerna, ett år då det är pintjockt med bilar med dragkrokar, ett år med många roliga kajakfester, ett år då Kokotat har rea på dräkter med extra stort rumputrymme, ett år när jag skallar och rollar som värsta kajakgudinnan, ett år med mycket skratt, sol och välpumpade kajakmuskler, ett år när det inte finns några hala bryggor och när det finns fin torr ved, som av en händelse, på alla ställen vi slår läger. Typ så. More or less..

Gott nytt år!

/Viktoria

Bilden: Henrik "Clark Kent" Ranthin

4 kommentarer:

Ulf sa...

Rank..! Hmm, måste varit en felhörning eller nåt, möjligtvis sa jag att den nog var lite blank, typ.. I de förhållandevis höga vågorna alltså..
Sjysta glojärn förresten..
/ Ulf

Anonym sa...

Jäklig bra sammanfattning på året som varit.2009 var även året då jag lärde mig känna dig(Vickan) som en småbråkig,knuffande,mjuksparkande, dykningstjatande och härlig tjej.Året då vi lärde känna tävlings killarna/tjejerna+Lazlo och haft superroliga träningar tillsammans.Sist men inte minst alla härliga danskar(Heidi,Peter,Jacob,mfl) som jag laert känna.Vi får se om vi tycker lika mycket om varandra 2011 ha ha!!
God fortsätting alla!!!!
/Nicke-Picke

Anonym sa...

>> Uffe
Kajaken blir ju gärna lite blank när det är lite stökig sjö..

>> Nicke
Du är bara för go.

Anonym sa...

Åh det var Viktsnoriga som kommenterade..