lördag 8 maj 2010

Soliga bilder från Kullen

Vi hade lika stor tur med vädret som förra året vid årets Kullen-tur. Solen lös när Anna, Mikkel, Teresia, Dagmar, Göran S, Göran N, Said, Olle, Jörgen, Karl-Johan och jag (Viktoria) träffades på morgonen för att last kajaker för årets första kajakklubbtur.

I år valde vi att sjösätta vid Mölle vilket visade sig vara ett mycket bra alternativ. I underbart väder, i små vågor och med härligt sällskap tog vi oss i maklig takt till andra sidan. Det var en hel del klättrare, dykare och solsugna människor i omlopp. Vi träffade till och med på tre paddelpar. Trots detta hittade vi en ensam liten stenstrand för lunch och sol-lapande. Sedan tog vi oss tillbaka i kringelikrokar, där det intogs diverse fikor på ett litet cafe (som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på - mellan fyren och Mölle, vid strandkanten) och sedan en liten extrasväng förbi Mölle och SÅKLART den obligatoriska glassen i hamnen.

Åh härligt. Kände mig lite mer levande efter detta. Nu är sommarkajaksäsongen äntligen i gång (även om jag tvekar när jag tittar på termometern idag..).

Här nedan följer lite bilder som Mikkel har tagit.

/Viktoria


3 kommentarer:

eriksjos sa...

Gött. Det där med paddling verkar kul! Ransvik heter Caféet!

Viktoria sa...

Ja, det är rätt kul. Du kanske skulle testa - vi har har ju introkurser ;)

Just det - Ransvik!

eriksjos sa...

JA! Var ju nere i Malmö idag hade ju varit kanon! Nästa gång får jag komma förbi och spana.