tisdag 9 augusti 2011

Återinvigning av Burlövsbadet söndag den 4 september

Uppdaterat 110809! Kerstin Kylborn som förestår Burlövsbadet har kontaktakt oss och undrade om klubben kan medverka vid invigningen genom att ta in några kanoter och dels visa vad vi håller på med på våra övningar i badet, dels låta intresserade få prova på.

Burlövsbadet återinvigs den 4 september efter renovering. Man har bland annat reparerat läckaget i stora bassängen. Invigningen äger rum klockan 11 - 15.

Det hade varit mycket roligt om några från klubben skulle vilja ställa upp. Det ger oss möjlighet att göra reklam för klubben och paddling generellt. Vi har under många år haft ett mycket gott samarbete med Burlövsbadet och vi hoppas att vi kan fortsätta i samma stil framöver.

De som vill ställa upp får väldig gärna kontakta mig antingen via mail (peterwkajak[snabel-a]gmail.com) eller telefon 070 220 15 62. Jag räknar med att vi behöver ta dit max 4 kajaker.

Jag behöver svar senast fredagen den 12 augusti.

(Är själv bortrest 3-14 september och har inte möjlighet att ställa upp)


Peter

Uppdaterat:

Jag tror det är viktigt för oss att försöka komma med på det här!

Vi har under många år haft förmånen att hyra Burlövsbadet så att vi kan träna kamraträddningar, rollar osv under höst/vinter/vår. Nu har vi äntligen chansen att få visa upp för kommunfolk mm hur mycket det här betyder för oss, framförallt säkerhetsmässigt men även som ren teknikträning.

Det har varit väldigt svårt för oss att hitta alternativ och skulle vi gå miste om Burlövsbadet är det stor risk att vi står utan möjlighet till bassängträning i framtiden.

Jag har jobbar själv på Tjäröfestivalen den aktuella helgen men hjälper gärna till med förberedelser mm innan. Klubben står naturligtvis för milersättning och kajaker.

Har du tid och lust, kontakta Peter så fort som möjligt.

Ulf

6 kommentarer:

Janina sa...

Det verkar kul, jag ställer gärna upp. MEN vi behöver vara minst 2-3 personer för att det ska bli bra. Vem vill hänga på?

Anonym sa...

Jag är på också.

/Henrik

Ulf sa...

Lysande! Vi kan snacka mer om de sen..

Janina sa...

Finns det någon mer som kan hjälpa till, till exempel med att köra kajaker till/från badet, eller med att vara med en stund i Burlöv?

Anonym sa...

Hej janina. som det ser ut just nu så är jag upptagen.

Göran n

Mats sa...

Jag skulle egentligen till Tjärö men det sket sig pga annat. Men det gör jag ska nog kunna hjälpa till med detta.

/Mats