tisdag 8 december 2009

Torrdräktstips..

Många har frågat mig var jag har köpt min röda fina (tomte?).. torrdräkt, och så billigt.. Så här är länken till den brittiska hemsidan, de gav god service och snabb leverans till dörren på mitt jobb (levererades dagtid, jättekul för alla andra på jobbet om man vill prova den direkt!). Skulle den inte passa har man returrätt mot fraktkostnaden, ca 150:-.

www.ewetsuits.com/

Min dräkt heter Tornado, kostade 199 Pund, jag har storlek small (herrstorlek, jag är 168cm). Den är lite för stor men den är rymlig och bra både för att sitta i kajaken och röra sig i på land.
Enkel att få på och ta av, så om man behöver gå bakom en buske så är det lätt ordnat, den har alltså inte någon "lucka".
Jag tycker att den är ett bra förstagången-torrdräkts-val som är väl värd sitt pris.

/Dagmar, och nää jag har ingen bild..

3 kommentarer:

MKK Långfärd sa...

Men vi kanske får se den live nu på söndag va..?
/ Ulf

Jesper sa...

Super bra med info om din fina torrdräkt/tomtedräkt! tycker den verkar kanon till ett riktigt super pris! Har ju fått en och annan fråga om min "sparkdräkt" med så här kommer lite info! dräkten heter Musto mpx goretex drysuit och är egentligen en jolle seglingsdräkt, en enkel torrdräkt i gore-tex utan en massa extra o funkar utmärkt till paddling enligt mig! köpte den också från en brittisk hemsida:

http://www.wetsuitoutlet.co.uk/

snabb leverans o kostade när jag köpte den 340pund, lite dyrare än Dagmars dräkt men fortfarande fint pris! min dräkt är ju svart som natten ...men den finns i tomteröd också om man vill vara fin nu till jul:) / Jesper

Anonym sa...

Tack för tipset och länken! Jag har beställt en tomteröd Dagmar-torrdräkt.
Janina :-)