söndag 20 december 2009

Hej mitt vinterland!



Det var en jättemysig söndag i vackert vinterlandskap på klubben. Janina, Anders, Sören, Ulf, Heidi, Nicke, Henrik, Elin, Björn, Geroge, Peter, Jacob och jag var där och mös. Henrik och jag fick hjälp av Ulf att montera ihop våra nya Siven-paddlar samtidigt som ett annat gäng gav sig ut på havet. Vi blev lata efter monterandet och stannade inne och gymmade istället. Snäll-Nicke stack iväg och köpte fika och bjöd oss alla på.

Vi tittade på bassängträningsfilm (Nickes rollar var snyggast), pratade om sommarpaddling, Jacobs fredagskväll, drack glögg, ljög lite, mös lite och planerade för en Måkläppen-paddling på Juldagen (ni som är intresserade kan höra av er till Janina - observera att det är en kompispaddling). Riktigt mysigt helt enkelt. Vad skulle jag göra utan er och klubben? Ni är bara bäst!


Anders, Janina, Peter och Jacob fick släpa kajakerna över till Hodderna för att få i dem i havet. Isen var för tjock i kanalen så det var enda sättet.
Janina i sin nya, fina torrdräkt släpar kajak på Hodd-brygga.
Peter, Jacob, Anders och Janina - släääp, släääp
Jacob i shorts och Janina i torrdräkt..
Anders i isbadet som visade sig vara för tjockt (observera paddeln...)
Snölandskap på vår kanal sett från Turbinbron.
Observera att Elin bara åt en banan vid fikat!
Ulf däremot höll sig till kaffebrödet

Jag var tvungen att lägga ut den här fiiina bilden på våran bästa tomtemor!!
God Jul så länge!

/Viktoria

Bilder: Sören & Viktoria


9 kommentarer:

Dagmar sa...

Jacob; vill du inte slita på nya fina torrdräkten?...
Janina; snygg torrdräkt:-)
Ni vet om att man kan åka skidor på snö, va? Det påminner om paddling, vänster - höger, vänster - höger.. tror att ni skulle klara det fint., och man slipper bära kajaker, bara spänna på laggen utanför dörren och glida iväg.

Anonym sa...

Testade det där med skidor lite senare på dagen, men jag upplevde dem som väldigt initialranka med bristande sekundär stabilitet. Dessutom funkade varken stödtag eller roll utan jag fick förlita mig på "cowboy reentry" för att komma upp igen.

Tack alla för en härlig dag och tack för bilderna!
//Anders

Anonym sa...

Tack alla för en supermysig söndag.Synd bara att Björn och Teresia hann sticka innan fikat,men det kommer fler gånger.Hoppas på mer spontanmys!!
Glad midsommar allihopa!!
/Nicke-Picke

Unknown sa...

1000 tack för en jätte trevlig dag!
Hårt träningspass i gympasalen, mysig fika med film från bassängträningen (tack Nicke), Janina, Elin, Henrik og jag tog en härlig promenad i snöen till stan, mer fika på Siesta (jätte god pasta där), Live-Julkalender på Elin's Teater 23, fin promenad hem med Elin, mer mys, mat, vin....
Tack alla för jättetrevligt sällskap!
/Heidi

MKK Långfärd sa...

Ja det var en fin dag! Fast nu i efterhand ångrar man ju lite att man missade paddlingen..
/ Ulf

Anonym sa...

Tack tack Sören och Viktoria för de fina bilderna! Istapparna vid Scaniabadet är helt fantastiska - man kan nog se dem från land också om man inte vill släpa kajaker i snö (men det är VÄLDIGT kul att leka kajakpulka)...
Janina :-)

Åsa sa...

Oj, vilken helmysig dag ni har haft. Och den missade jag! Men helt självförvållat - tack Viktoria för inbjudan! Nästa gång hoppas jag kunna dyka upp.
Och en riktigt god jul till er alla!!

MKK Långfärd sa...

>> Dagmar

Oj - så du får träna nu igen? Kul! Kanske en kajaktur snart då?
God jul!

>> Anders

Nu kör du ju så där torra skämt igen Anders. Synd att jag inte kan hänga med er på juldagen. Hoppas det går fler tåg för Måkläppen nu i vinter.
God jul!

>> Nicke

Ja - visst är det juste när det blir så där spontant. Men mycket är din förtjänst ska du veta!
God jul!

>> Heidi

Åh - har missat alla teater 23 luckorna i år. Vi ses imorgon bitti med medicinbollarna.
God jul!

>> Ulf

Jo, jag kände det med när jag såg bilderna. Hoppas det ligger kvar lite snö när jag kommer tillbaka efter julen så får vi ta en tur i vinterlandskapet.
God Jul!

>> Janina
Ja, det såg verkligen härligt ut. Kom på att jag inte kan lägga CDn i skåpet. Jag har ju slarvat bort mitt passerkort..
God jul!

>> Åsa
Åh vad roligt att få ett litet livstecken från vår indiska sköna! Hoppas vi får se dig live snart. Du är saknad.
God jul!

/Viktoria

Marja sa...

Om..om det blir så strålande väder på lördag som prognosen är idag så skulle Måkläppen sitta perfekt då.
/Marja