tisdag 6 januari 2009

Örnpaddling Tosteberga 18/1

Sugen på att hänga med till Skånes skärgård och spana in lite örnar?

Mitt förslag är att de som vill följa med samlas på klubben söndagen den 18/1 kl 08.30 för lastning och avfärd. Jag kan ordna så vi får låna hamnstugan i Tosteberga för omklädning, fika/värmestuga efter paddlingen eller dyl. För att följa med bör man såklart ha erfarenhet, kajak och kläder som håller för januariväder. Jag har inte torrdräkt själv men har paddlat i kallt väder i paddelbyxor-jacka, neoprenstövlar och bra handskar, det har fungerat bra. En förutsättning för att turen ska bli av är förutom hyfsat väder att någon med navigationsvana följer med.

Turen räknas som kamrattur och det utgår ingen ersättning från klubben men har du inte tillgång till egen kajak finns möjlighet att låna en av klubbens.

Anmäler sig gör man via bloggen, bilar med takräcke behövs, ta med matsäck för en heldag. Fler frågor? Maila mig.

/ Dagmar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Det låter helt fantastiskt och jag skulle hemskt gärna hänga på, men dessvärre är jag i Florida den helgen... ;-)
Hoppas att det kommer fler sådana här initiativ - nästa gång hänger jag på! Lovar!
Janina :-)

Anonym sa...

Det låter kul (beroende på vilket väder det blir..)
Vi kanske ansluter (i Tosteberga, inte i Florida), eftersom vi är i Knäbäckshusen den helgen.
/Annika o Robin

Dagmar sa...

Kul, som det verkar nu blir vi fyra med Kerstin L. Allt hänger på vädret, såklart!
Hoppas på fler anmälningar n.vecka.
/Dagmar