söndag 25 januari 2009

Ang. vårens bassängträning

Hej,

På månadsmötet den 14 januari lovade jag att återkomma med information om hur det kommer att bli med vårens säkerhetsövningar. Det gör jag nu. Den information jag lämnade på mötet var att Burlövsbadet inte kunde ta emot några bokningar, eftersom kommunens Miljökontor aviserat en översyn av badets verksamhet. Däremot skulle vi eventuellt kunna ordna något på Lindängsbadet i vår egen kommun.

Tyvärr måste jag nu meddela att Lindängsbadet inte kan ta emot oss. Det har nämligen visat sig omöjligt att komma in i badet med kajaker. Lindängsbadet var tidigare ett utomhusbad, men försågs med en uppblåst bubbla i samband med att Aq-Va-Kul stängdes. Inne i badet råder ett övertryck för att hålla bubblan uppe. Ingången till badet består av en snurra som behåller trycket. Mitt förslag var att vi skulle kunna ta oss in via en nödutgång. Beskedet var dock att man då riskerade att få ett tryckfall som kunde leda till en temporär försvagning av hela konstruktionen. Kommunen vågade inte ta den risken. Vi får fortsätta hoppas på Burlövsbadet. Något besked har ännu inte kommit därifrån.

Hälsningar
Bo Juvin

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Bosse vi får hålla tummarna för burlöv? Hur var det egentligen md kockums,kom inte håg hur snacket gick.

Göran N