torsdag 15 juli 2010

Paddling Mölle-Helsingborg 20/7?

Lite mer roligt från Leif.. Ola hälsar att han och Martin ska försöka hänga på.

Hej alla, nu kör vi!

De som kan hänga med får hänga med, jag kommer att gå ut på websidan o i bloggen. Skall också försöka få dit HD (Helsingborgs Dagblad)

Start Helsingborg Tisdagen den 20/7 kl. 16 om det går annars väntar vi till 17. Bra om vi kan vara i Mölle vid 18 tiden. Jag skall försöka fixa chaufför/fotograf så vi slipper åka upp efteråt när vi är trötta och slitna. Blir vi många så hade det varit bra om fler kan fixa chaffis, jag har släp med till 8 st ski och kajaker.

Jag har inte paddlat så lång sträcka innan men vi kör så gott det går, men så att alla förstår: Detta är ingen fikapaddling utan jag vill att ni som har lite rutin kör så hårt ni kan. Så vi kan få en bra bild på hur det känns och hur lång tid det tar. Ni som vill hänga på och ta det lugnt gör såklart det. Men ingen skall behöva vänta på den andre. Jag blir förmodligen släpkarl ändå ;-)

Hör av er om ni kommer. Blir det för mycket motvind kan vi kanske köra norrut istället för söderut.
Det finns några skis att låna.

Sprid gärna budskapet till klubbkompisar och andra, och det är ok att hänga på med racers, multi eller motionskajaker. Men räkna med att skisen kör ifrån er ;-) hehe... hmm, ja utom min då...

För er som inte fått denna info innan gäller detta en testpaddling av sträckan Mölle Helsingborg i höst kommer vi att arrangera en havsrejs/surfskitävling på sträckan.

Kör hårt!

Vänliga hälsningar,
Leif Davidsson

Aterra
Drottninggatan 180 a
254 33 Helsingborg
Sweden

+46 702 598 260
info@aterra.se
www.aterra.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blev Leif, Martin, Sofia och jag. Vi vände på turen eftersom det blåste sydligt. Härlig kväll och lagom medvind med små vågor som emellanåt gav sköna surfar. /Ola