söndag 21 december 2008

En helt vanlig paddelsöndag

Efter att inte ha paddlat på tre veckor (varav två var thailandsvistelse) var jag riktigt paddelsugen. Det skånska vintervädret var till sin fördel när jag promenerade ner till klubben där jag möttes av en hel del kända ansikten som tagit söndagen i anspråk till att få möjlighet till paddling i dagsljus.

Vårt vackra klubbhus. Klockan är tio i ett och man kan skymta julpyntet i fönstren.

Tror detta är Nicke (som ofrivilligt hade badat i havet..).
Janina och Dagmar som varit och paddelsurfat lite bort till Lagunen.
Min vackra kapellaför.
Min kajakkamrat Kalle. Vi saknade Henrik som tyvärr låg hemma i feber.
Vackra svanar som kröker sina onormalt långa halsar.

Kajakkamrat Kalle. Vi diskuterade om någon paddlat på ett lik. Jag förväntar mig alltid att jag ska stöta på ett (man har väl sett på tv..).
Konstkatten mitt i stan.

Kanalens kristallklara vatten. Vem behöver köpa buteljerat vatten när vi har kanalen?


Snygga Malmö Högskolas bibiliotek







Tillbaka vid klubbhuset för dusch och bastu.
Så var vi tillbaka vid vår iläggningsbrygga.
Jag vill med detta inlägg berätta att vi i dag har vintersolstånd - vi går mot ljusare tider - snart har vi sommar och en hel hög av paddeläventyr. Jag vill också önska alla en riktigt god jul & gott nytt år!
/Viktoria

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, en liten kommentar till söndagspaddling , tack,D


21/12
En liten hälsning till alla Er som syntes på och i...... havet/kanalen idag, denna fina söndagförmiddag med lite lagom vind och vågor som gjorda för lek. Blev det några bilder, Victoria?
Vill även hälsa till de som inte syntes just idag och passa på att önska God Jul och Gott Nytt År! Ser med glädje fram till nästa år , då ska vi paddla! (och kanske festa lite då med!?) / Dagmar

Anonym sa...

Ja visst var det en underbar paddelsöndag! Till och med solen visade sig på förmiddagen, högst passande då vi som sagt nu går mot ljusare tider. Håller med Dagmar om att vi ser fram emot både nya paddelturer och lite fler fester. :-)
Snyggt jobbat med kameran Viktoria!

God jul allihopa!
/ Åsa

MKK Långfärd sa...

Skönt att se att det är några som paddlar (och sköter bloggen..) medan vi andra inte får tummarna loss..
Men nästa år, då.. God Helg!
/ Ulf

Anonym sa...

Yes!!!
Det var en härlig söndagspaddling,hyffsad surf och ett uppfriskande bad i västra hamnen efter en misslyckad roll.Tack Janina för kamraträddning och Dagmar för moraliskt stöd.Glad påsk!!!
Nicke

Anonym sa...

Ja, det var faktiskt en roll som nästan lyckades - inte ett ofrivilligt dopp. :-)
Janina "ögonvittnet" Huss