onsdag 23 juni 2010

Lycklig i magen av söndagslångtur i Sundet

Vi var ett rätt rejält gäng som samlades på söndagsmorgonen för att utforska paddlingsvärlden bortom brofästet. Det var Dagmar, Jesper, Marja, Leif, Challan, Uffe, Henrik, Peter, Heidi, Jacob och jag (Viktoria). Vädret visade upp sig från sin bästa sida när vi stuvade ner lite fika och oss själva i kajakerna. Det var lätt motvind och i hyfsat tempo - men en härlig grupp att paddla med. Jag paddlade för mig själv, lyssnade på de andra när det småpratade, sneglade åt vänster och såg Heidi, Peter, Henrik och Dagmar på rad. Log lite och tänkte att det såg för jävla bra ut, att de är för stiliga mina paddlingspolare, när de glider fram på vågorna, med solen i ryggen - man blir liksom lycklig i magen.

Vi fikade på en liten vit sandstrand, drack kaffe, snackade skit och lapade sol. Riktigt skönt. Sedan blev det tillbakapaddling och en lång bastusittning.

Sedan var jag nöjd med den söndagen.

/Viktoria

(Dagmar har tagit några bilder och jag några - men med Daggans kamera)

Inga kommentarer: